..: Øvre Romerike Trollingklubb - Diskusjonsforum: "Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.." :.. GBForum v. 1.0
Emne: Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde..
Skrevet av juel den 02.07.2010 - kl. 00:14:37
I*mitt*nærområde*altså*Hurdalsjøen*går*det*en*notorisk*tyv*rundt som går under navnet mr Pike, han er kledd i grønt og forsyner seg stadig av wobblerene mine..

Har forsøkt noen triks for å holde denne storkjefta tyven vekk, men enda ikke fornøyd, like mye banning hver gang en av godsakene forsvinner.. Nekter å kjøre med stålfortom, så bruker 0.40 fluorcarbon som fortom.. Er det noen som har noen synspunkter her for å redusere tapet ytterligere? for ordens skyld kjører jeg med enkelt kroksett.. Hva med diamerter på fortom etc?

Christian

Sv:*Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av juel den 05.07.2010 - kl. 15:07:05

Takk*for*gode*innspill*her*gutter,*prøver*meg*og*frem*med omkring 0,6 fluorcarbon og kommer tilbake til hvordan det virker.. Får ta turen innom Larvik fiskesport i morgen og se om jeg får erstattet noe av tyvgodset..

Christian

Sv:*Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av Kytefiskern den 05.07.2010 - kl. 21:38:52

Jeg*mener:*jo*tykkere*sene*du*bruker,*jo*dårligere*fisker*wobbleren.... Du må nok tåle å miste litt hvis du vil ha stor ørret

Kytefiskern mener dette....

Sv: Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av vidar den 15.07.2010 - kl. 23:37:03

Ja, ja , enig med deg Christian, den tjuven er der alltid, og mange turer er blitt kostbare, fikk et råd på villmarksbutikken: bruk 0,70 fluorkarbon som fortom, det er det dummeste rådet jeg har fått, når jeg testet (med forskjellige knuter) og så hvordan woblerene gikk, så det ut som ei dau kyte, uten liv, som lå på siden, nei heretter blir det 0,38 rett på wobleren og så får det heller gå som det går, mvh vidar s
Sv:*Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av Roksvoll den 02.07.2010 - kl. 08:16:45

Jeg*brukte*en*meter*0,60*sene*som*fortom*og*det*gikk stort sett bra. syntes woblerene gikk finere med den enn når jeg brukte stålfortom, dette når jeg fisket etter ørett på mjøsa, fiska jeg etter gjedde med store woblere så brukte jeg stålfortom.

Bent

Sv:*Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av Wiikern den 02.07.2010 - kl. 21:14:25

Jeg*bruker*0,66*mm*fluorokarbon*som*fortom*under*fluefiske*etter*gjedde, og det har fungert greit. Kanskje en løkkeknute bevarer gangen på wobleren også. Har ikke prøvd knuten på så tjukk sene sjøl, men mulig det fungerer.

Espen Wiik Stigersand 

Sv:*Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av roksvoll den 03.07.2010 - kl. 07:44:15

Brukte*kulelagersvivel*i*ene*enden*og*sluklås*i*andre,*så*ikke noe forskjell på gangen. ikke virket det som att det ga noe mindre fisk heller selv om sena er tykk.
Sv:*Pass*opp*lumsk*tyv*på*ferde.. - Skrevet av Mayday den 05.07.2010 - kl. 00:47:18

bruker*0,46*fluorcarbon*og*rigger*på*samme*måte*som*Team*Roksvoll, kulelager svivel og sluklås, men mister desverre fortsatt noen wobblere og agnskaller til Gjedda,,kommer til og prøve 0,60 fluorcarbon nå utover etter og ha fulgt med på tråden her,,Takk,Takk

Tilbake
Svar på dette innlegget
Navn (nick)
Din e-post
Tittel/emne

Melding

Klikk på en "Smiley" for å sette den inn i teksten
Sikkerhetskode:
For å svare på et innlegg må du skrive inn svaret på denne regneoppgaven: 5+5+10