..: Øvre Romerike Trollingklubb - Diskusjonsforum: "Hall.." :.. GBForum v. 1.0
Emne: Hall..
Skrevet av juel den 15.07.2010 - kl. 22:24:15
Jeg har hørt at mange nordnorske fiskere bentytter seg av hall før de skal ut på fiske og dette skal gi bedre resultater. Derfor spurte jeg fruen om jeg fikk se på puppene hennes før jeg dro på sjøen. I og med at dama fant ut at det var en enkel ting å gjøre for å slippe unna noen timer med fiske dro hun opp genseren. Glad og lykkelig dro jeg ut på sjøen og tenkte at jeg skulle ta en diger aure..

Neida, hva skjedde? Etter 5 min mista jeg en stang i sjøen, Jeg satte båten i revers, bare for å se at stanga forsvant mot havets bunn. Jeg fant da ut at stanga hang på klypa på planerboardet, så jeg dro inn lina for harde livet. Tror du ikke stanga ble reddet og det var jo flaks.. Men likevel fikk jeg jo masse sene inn i propell både fra stenger og board og det er jo ikke flaks. Ble mye kutting av sener, men selv om man må ha ny sufix på en stang ble alt utstyret redda..

Spørsmålet blir da følgende; Er det hallet som gjørde at utstyret ble reddet, eller var det førdømt uflaks resten av strulet.. Hjelper hall? Håper noen kan hjelpe meg her..

Sv: Hall.. - Skrevet av Team Draugen / Prostata den 16.07.2010 - kl. 08:56:44

HAILL: Et nordnorskt uttrykk fra gammelt av, der mannen hadde sin siste natt med kona før han la ut på fiske, noe som skulle bringe fiskelykke og stor fangst. Men uttrykket "har du fått dæ haill" er høyst aktuelt også i dag.

Sv: Hall.. - Skrevet av knappern den 16.07.2010 - kl. 14:44:35

Skal man ha nytte av "haill", holder det ikke å se på puppene:). Men..., i min alder er man jo ikke bortskjemt med haill, så tror det er oppskrytt. Men skulle vært artig å prøvd:). Kanskje klubben skulle stille midler til rådighet slik at vi uten haill kan få prøvd dette ut? Må være en god ide:)?

Atle

Sv: Hall.. - Skrevet av juel den 16.07.2010 - kl. 21:06:32

innen et døgn.. hmm.. da burde jag fått masse fisk..

Sv: Hall.. - Skrevet av team sperillen den 17.07.2010 - kl. 21:35:21

Skal ikke skryte på meg det ene eller andre,men har den erfaring at å dra på fisketur uten "hall" er som å fiske uten krok.

Tilbake
Svar på dette innlegget
Navn (nick)
Din e-post
Tittel/emne

Melding

Klikk på en "Smiley" for å sette den inn i teksten
Sikkerhetskode:
For å svare på et innlegg må du skrive inn svaret på denne regneoppgaven: 5+5+10