..: Øvre Romerike Trollingklubb - Diskusjonsforum: "Ekkolodd" :.. GBForum v. 1.0
Emne: Ekkolodd
Skrevet av Torgeir Thorbjørnsen den 19.07.2010 - kl. 19:04:09
Planer om å kjøpe meg nytt ekkolodd/kartplotter.Har hørt at det skal være billig å kjøpe fra USA.Er det noen som har noen gode tips/erfaringer, om hvor jeg kan bestille dette i fra?

Sv: Ekkolodd - Skrevet av knappern den 22.07.2010 - kl. 12:26:04

Hei Torbjørn.

Sikkert mange der ute som har mer greie på dette enn meg, men det er riktig det at det er penger å spare på import. Du skal imidlertid være klar over at enkelte merker (lowrance) har kommet med noe jeg mener heter geolock, som gjør at instrumenter importert fra usa nærmest blir ubrukelige. Hvis du tenker på å ta fra utlandet er England like billig, eller billigere enn usa, og der skal instrumentene være ok for vårt bruk. Det er dyrt å kjøpe i Norge, men hvis du får trøbbel med maskiner kjøpt i Norge har du garanti,og forhåpentligvis en form for support. Fra utlandet har du ikke samme mulighet, eller i beste fall så tar det laaaang tid!

Hilsen

Atle Knapp 

Sv: Ekkolodd - Skrevet av Islander den 23.07.2010 - kl. 03:22:10

Skal du ha kombimaskin kjøper du en HDS maskin, Raymarine og Furuno er kvalitetsmessig høyere, men prisen på disse ligger også way beyond. HDS fungerer i de aller aller fleste tilfellene, men er trøblete der hvor bunnstrukturen enten stuper eller stiger bratt, dette slipper en med Furuno maskinene, Ray har jeg ikke testet, men vil tro du ikke merker noe krøll her heller.
Cactusnav i england er en fin plass å handle maskin på om en ikke skiter kroner :)

Sv: Ekkolodd - Skrevet av Torgeir den 28.07.2010 - kl. 16:04:13

Takker for tipsene.

Tilbake
Svar på dette innlegget
Navn (nick)
Din e-post
Tittel/emne

Melding

Klikk på en "Smiley" for å sette den inn i teksten
Sikkerhetskode:
For å svare på et innlegg må du skrive inn svaret på denne regneoppgaven: 5+5+10