|
Emne:
Firehjulstrekker
|
Skrevet av
Propell
den 01.02.2010
- kl. 00:16:15
|
Innspill til bra bil til å trekke båt og henger opp mot to tonn. Trenger en femseter - ikke for gammel. Vil ikke ha manuelt gir uten reduksjonsgir. Noen bra tips? Citroën C-crosser, Rexton, den nye Outlanderen med automatgir?
|
Sv: Firehjulstrekker
- Skrevet av Mayday
den 01.02.2010
- kl. 00:36:01
Rexton virker som en knall bil,,2,7l diesel og masser av trekk-kraft.-og visstnok Mercedes driverk og motor--.Toyota Landcruiser er vel drømme trekkvogna mi,,men akk,akk så kostbar -kjøp heller en bil med mer enn nok trekk-kraft enn en som ligger akkurat på grensa av hva du trenger,,mener nå æ--men kommer jo ann på førerkort-klasser en har osv----mange her inne som sikkert kan gi dæ gode tips..Gjøvik gutta,Knapper"n,Sperrillen,Vikingfjord, og mange\mange flere
- Skrevet av Team Bakka Nyholt
den 01.02.2010
- kl. 07:44:03
Hvis du skal ha en rå trekk vogn med 5 seter så kjøper du ford Excursion da har du krefter nok og veldig god plass.
Mulig jeg skal selge min,så du kan kontakte meg hvis du lurer på noe. Drar forøvrig 5500kg henger lovliv med riktig hengerfeste.
- Skrevet av Islander
den 01.02.2010
- kl. 17:06:51
Enig i mye av det Nyholt sier, men det er som å trekke trillebår med lastebil å velge Excursion hvis du skal trekke under 3 tonn. EU kontroll hvert år, må ha C1E førerkort og bruker suppe som en Boeng 747.
Gå for en Navara King Cab, Rexton eller drømmebilen ML430 :p
Rexton får du som auto med 4H og 4L, den trekker 3500 og er personbil, bruker ca 1l per mil med Beason bak, 0,7 uten båt. God å kjøre forholdsvis billig og pålitelig bil. Merk at du må ha 2005 eller nyere og den SKAL hete 270xdi.
Dessverre er prisen for en slik i KOMMUNISTSTATEN Norge ca 600.000... til info i Sverige ca halvparten...
- Skrevet av Rompetroll
den 02.02.2010
- kl. 17:37:06
Er ikke helt med Islender på forbruket du beskriver "bruker suppe som en boeng 747", nå vet ikke jeg hvor mye din bruker, regner med du har en sånn ettersom det du beskriver ovenfor.
Har dratt båt både med pick-up Navara,hi-lux og excursion.
Og ser på langkjøring at forskjellen ikke er så stor når du har en 1500-2000 kg bak.
- Skrevet av Islander
den 02.02.2010
- kl. 19:52:55
2 liter per mil er MYE Rompetroll. Når en Rexton bruker halvparten. Mye har jeg ikke trukket med Excursion og jeg sier ikke det er en dårlig trekkvogn, men det hersker ingen tvil om at det er en dyrere trekkvogn en f,eks en rexton. Ser en også på vedlikehold, årlige eu kontroller osv blir det litt for drøyt for meg i allefall. På en annen side får en vel 2 stk Excursion til prisen av en Reton 5/7 seter, og en må vel og ta med i betraktningen av at det er fartssperre på Excursion fra 2002. Dette vil ha betydning om en har tenkt til å bruke bilen til andre ting en å trekke båt med. Men som ren trekkvogn er nok Excursion av det ypperste en får tak i. Å bruke den som familiebil vil jeg tro ikke passer de flestes lommebok. Nå skal sant sies at jeg ikke har snakket med mer en 5 stk som trekker har trukket med Excursion, så det er kanskje tilfeldig at alle de påpeker at det er drivstofforbruket som er bakdelen.
- Skrevet av Propell
den 14.02.2010
- kl. 17:14:00
Synspunkter på Hyundai Terracan. Det virker som en solid og bra bil som ikke koster alt for mye.
|
Tilbake
|
|